juni 2014

Begravelse imorra..

Jeg må si jeg gruer meg litt.. Jeg har skrevet ned noen ord som jeg har tenkt til å si, bestemor og de andre barnebarna ville gjerne at jeg skulle gjøre det. Så da gjør jeg jo selvfølgelig det. På ...

Hjemme igjen for en kort stund..

Min kjære og jeg har kjørt hjem ikveld, fordi begge skal jobbe imorgen, før vi reiser tilbake på kvelden for begravelse Tirsdag. Prinsessa er igjen hos mormor og morfar. Vi har vært på besøk hos be...

På vei i bryllup!

Til kusina som jeg var i utdrikningslag til for en stund tilbake. Det er dessverre regn, men vi satser på at det allikevel blir en flott dag. Prinsessa er med og skal være det fram til etter middag...

Prinsessa og mammakos på camping!

Etter at Prinsessa hadde fått vite at oldefar var død på Onsdag pakket hun og jeg i bilen og reiste på camping!/> Det var godt å komme seg litt vekk, nyte fantastisk sommervær(jeg jobbet hardt ...

Min kjære bestefar! <3

Døde fra oss Mandag 24.juni 2014 kl 05.30. Det var uventet, selvom han har hatt noen år med sykdom. Idag har jeg fortalt prinsessa om det, hun kom hjem istad. Hun ble selvfølgelig lei seg, og vi sy...

Nye sko!!

Jeg kjøpte meg ett par nye sko igår, har nemlig kjøpt meg ny kjole siden vi skal i bryllup på lørdag. Bilde av kjolen kommer nok i helgen tenker jeg, men her er skoene!!Jeg kjøpte dem på Bianco, og...

Kyllingkjøttpudding, etter oppskrift fra en venninne.

Idag på jobb var jeg litt motløs og usikker på hva jeg skulle finne på til middag. Jeg fikk ett godt forslag av ei venninne på jobb, nemlig kjøttpudding av kyllingkjøttdeig. Så da kjørte jeg innom ...

Dagens middag!

Homemade pastasaus med fullkornspasta!! En boks med tomater (of u'r choice)En løk, hakket i biterEn boks champignonTo t-skjeer rød chili pasteEn halv boks kokosmelk400 gram kylling kjøttdeigStek kj...

Vektklubb medlem 4 uker, check!!

Da har jeg vært vektklubbmedlem i fire uker, den siste uka har vært litt så som så.. Jeg har nok lett for å ty til favoritter i maten, som samme frokost hver dag. Lunsj er jeg flink til å variere, ...

Vinnerne av bake giveaway!

Ble......Camillas lille verden og Sandralinn!!! Gratulerer så mye! Send meg en Mail med navn og adresse, så sender jeg i posten til dere!! #giveaway #bake #kakepynt #gibort #gøyPga. At så mange mel...

Bilde fra festen igår!

Da var sommerfesten over, jeg tror de fleste koste seg, selvom jeg hadde noen strenge regler. Men, jeg kan ikke orke å våkne til ett hjem som ikke ser ut, derfor strenge regler! Hjemmet ser helt gr...

Sommerfestdagen er her!!

Og festkomiteen er mer enn i rute! Vi har handlet, laget tilbehør av forskjellige sorter og ordnet istand i partyteltet!! Jeg har også ordnet noe til dessert... Jeg har vært på avslutning på skolen...

En hektisk dag!

Dagene FLYR! Og imorgen er det fredag igjen!! Festkomiteen på jobb er i år bestående av ei til og meg, og det har resultert i at i år skal sommerfesten være hos meg! Ute i Hagen i ett partytelt, he...

Vektklubb medlem uke tre, check!!

Og vekten fortsetter å krype nedover!! Det er helt nydelig, tre uker og minus fire, 4, kg!!! Det er jo så gøy når det går nedover, selvom jeg koser meg litt innimellom! Bevisstheten i forhold til å...

Bake giveaway! Sponset innlegg!

Da jeg var i utdrikningslag for to uker siden fikk vi goodiebags fra dr.oetker med masse kakepynt!! Det var alle tenkelige former for kakepynt, disse bagene var blitt sponset av dr.oetker. Jeg fikk...

Bilder av huset, før og etter ny farge!!

Da er huset ferdig malt, ny farge på huset og muren, samme som tidligere men oppfrisket på vinduer. Utgangspunktet på huset er fargen labrador, men den er gjort om litt til oss. Muren er grafittgrå...

Eksamensresultatet er kommet!

Og det var utrolig deilig å se at sluttprøven var bestått med god margin! Da kan jeg senke skuldrene og ta sommerferie, og sysle med å finne ut hva jeg vil skrive bachelor om fra høsten av. #studen...

Dagens mellommåltid! Før kveldsvakt!!

Eplebiter med to skjeer kesam vanilje blandet med to skjeer kesam lime og havregryn på toppen! Nam!! Sunt og godt før kveldsvakt! Ha en flott mandag kveld alle og enhver!! #sunt #mellommåltid #eple...

Kroken min, før og etter maling!

Ute på verandaen har jeg fått meg en favoritt krok, der sitter min kjære og jeg på kvelder etter at prinsessa har lagt seg og skravler, jeg sitter der og leser. Vi har en stor varmelampe så vi kan ...

Ny uke, gressenke IGJEN!

Nå har min kjære nettopp reist avgårde på jobb, tilbake til Fredrikstad med han. Så da blir jeg nok en uke gressenke... Det er jo artig, ikke at jeg har så mye valg, men sånn er det. Heldigvis går ...

Pakke i posten, noe nytt til megselv!!

På fredag fikk jeg pakke i posten igjen!! Ny sko til megselv!! Jeg er superfornøyd, de er utrolig kule og nydelige å ha på foten!! De er toppen å ha til shorts bla! Supre sko fra nå og utover! Jeg ...

Fredag!!

Jeg er oppe og gråter ikke! Prinsessa er sendt avgårde på skolen i nytt antrekk etter en shoppingrunde igår. Jeg spiser en deilig vektklubb frokost, og gjør meg klar til en time med Zumba snart! Et...

Dagens prosjekt, sunnere eplekake!!

Jeg fikk lyst til å prøve meg på en sunnere variant av eplekake idag, min kjære elsker eplekake og vanlig er full av sukker så det kan ikke jeg spise noe særlig av. Jeg tok ett lite nettsøk for å s...

Dagens middag, i vg vektklubb stil!!

Tortillapizza, nam!! Oppskriften tok jeg utgangspunkt i fra vg.vektklubb, og har gjort den litt om til å passe alle i familien! Det du trenger er: *fullkorns tortillalefser *pastasaus med krydder (...

Torsdag og feriepenger er inne!

Jeg har fri, sola skinner og alt er topp! Det skal ikke så mye til, tydeligvis! Jeg våknet av megselv kl 07.00, og listet meg ut for å se hva min kjære dreiv med. Han holdt på å skifte det punktert...

Deilig, sunn kveldskos!!

Det har vi hatt ikveld! Jeg skjærte opp en kvart melon i biter og hadde kesam med lime på! Det ble veldig friskt og godt! 127 kcal pr.porsjon! Velbekomme!! #kveldskos #sunn #god #livsstil #kcal ...

Onsdag!! Livet det går i bølger.....

Tidlig pån idag, jeg har jobbet 7-15. Min kjære har jobbet som vanlig 8-16, og prinsessa var ferdig på skolen 12.30. Hun dro på stranda med ei vennine før jeg kom hjem fra jobb, for det er helt nyd...

Medlem av vektklubben, uke 2, check!!

Da har jeg vært medlem av vg vektklubb i 2 uker, og har en total vektnedgang på 3 kg!! Juhu!! Det betyr at dette faktisk funker som bare det! Jeg bruker programmet aktivt, skriver inn alt jeg spise...

Samvær, første gang i seks timer!

Og vi skulle feire minste bonussnupp som ble 9 år i slutten av mai! Sist samvær, lagde hun og jeg en plan. Hun ville gjerne ha samvær på campingen, og hun ville at farmor og mannen, og mormor og mo...

Endelig hjemme!!

Etter en flott helg hos en god venninne med utdrikningslag, så videre på camping på Søndag, etterfulgt av samvær i seks timer med yngste bonussnupp, med feiring av bursdag og besøk av besteforeldre...

Utdrikningslag!!

Da er vi i full gang med dagens aktivitet som er utdrikningslag for min kjære kusine som jeg er vokst opp sammen med!! Dette blir bra, hun ble tatt på senga, bokstavelig talt, søstera hennes vekket...

På plass for helgen!!

Endelig ferdig med siste uke dette skoleåret!! Etter skolen satt jeg meg i bilen og kjørte noen timer hjem til ei vennine som jeg har kjent hele livet!! Utrolig koselig! Vi har shoppet, spist taco,...

Sunne alternativer i kantina på høyskolen!

I kantina på høyskolen er de veldig flinke på sunne alternativer! De har i den store kantina en flott salatbar, med mange forskjellige deilige alternativer. I tillegg har de også grove rundstykker ...

Telefon fra saksbehandler idag også...

Hun ringte for å fortelle at kommuneadvokaten hadde godkjent at hun ringte til meg isteden for min kjære. Det var ingenting juridisk som hindret det, så lenge han selv har godkjent det. Vi fikk ogs...

Middagsforslag!

Igår hadde vi en nydelig og sunn middag!!! Her kommer "oppskrift"!Du trenger:TomatMaisLøkAgurkSalatKyllingkjøttdeigFullkornspitabrødKesam med løk/paprika fra Tine, egentlig til dip. Kutt grønnsaken...

Nok en skoledag over, en dag igjen til sommerferie fra skolen!!!

Idag har vi hatt om sykepleieintervensjoner til pasienter med angst, depresjoner og suicidalitet, veldig spennende! I tillegg har vi hatt informasjon om siste skoleår! Det blir ett spennende skoleå...

Samtale med saksbehandler.

Idag har jeg snakket med saksbehandler på telefon. Min kjære har overført sin rett på informasjon om jentene til meg, dvs. at jeg tar imot alle telefoner osv. fra henne. Han har sine grunner, bryr ...

Undervisningsopplegg på skolen!

Idag har vi hatt fremlegg av undervisningsopplegg på skolen. En medstudent og jeg skrev om smertelindring postoperativt. Ut ifra dette hadde vi laget ett undervisningsopplegg beregnet på små gruppe...

Nydelig tilbehør til laks!! Mangosalat!!

En halv mango, en halv rød løk, ti små tomater(evnt. 1 stor), forskjellig baby leaf salat. Del alt opp i passe biter, bland sammen! Da ser det sånn ut: Nydelig tilbehør til stekt laks en varm so...

Uke 1 som medlem av vektklubb.no, check!!

Da har jeg vært medlem av vektklubben en uke, og resultatet er en vektnedgang på 1,5 kg!! Juhu!! Det har gått greit, jeg har brukt mye tid på å bli kjent med programmet, og hvilke matvarer jeg kan ...

Mandag! Ny uke, skoleuke og maling av hus m.m!

Da var det nok en gang Mandag! Og jeg har skoleuke, med hovedfokus på psykiatri, ett fagfelt jeg virkelig liker og finner interresant!! Skoledagen idag gikk i en vill fart, kanskje mer for meg enn ...

Vårprosjekt del 5!!

Her kommer bilder og oppdatering fra vårprosjektet!!! Noen gode forslag til hva dette kan bli? Vi har plantet frøene altfor nærme hverandre så vi må stadig ned og tynne ut litt i rekkene for å ikke...

Jentene på kyststien!

Været var fantastisk! Vi kjørte fra campingen 08.10, bort til meny i Helgeroa hvor det gikk buss fra inn til torget i Stavern. Der var det registrering og turen startet der. Her en selfie kun ...
Enheltvanligmamma

36, Skien

Jannike 35 år, gift, skilt og gift igjen, denne gangen med drømmemannen! Jeg er mamma til Prinsessa 10 år, Lillesøster baby og bonusmamma til Snuppa 14 år og Søta 10 år som bor i fosterhjem. Jeg er sykepleier og jobber i en avlastningsbolig for barn og unge med fysiske og psykiske funksjonshemninger. Jeg trener på Stamina hot og er over gjennomsnittet interessert i alt som har med ernæring å gjøre, baking er gøy! Vi har to hunder, en chihuahua og en blanding av Jack russel terrier og border collie. Jeg liker interiør og vet hvordan jeg vil ha det hjemme. Jeg liker å skrive, det har jeg alltid gjort, og her kommer jeg til å sette ord på våre utfordringer i hverdagen. Anbefaler deg å lese innlegget om oss, så får du mer oversikt over hvem vi er. Husk at mine bilder er mine, vil du låne så spør først!!